Wikia

Kud Live Radio was van 24 februari 2008 tot 20 december 2009 een onderdeel van Kud. Elke maand of twee maanden werd er op een zondagavond voor een publiek van 80-400 luisteraars een oefensessie georganiseerd. De luisteraars konden in een chatbox praten met Peter en Peter, en hen vertellen welke Kudmuziek ze wilden horen. De Kud Live Radio sessie van 6 september 2009 had de meeste luisteraars ooit, ruim 400. Daarna waren de Djingle Djengles een tijdelijke vervanger voor Kud Live Radio. Na de sessie van 20 December 2010 werd er niet meer regelmatig een sessie gehouden, slechts een aantal keren onregelmatig.

Klik hier voor een volledige lijst van Kud Live Radio Sessies

FeaturesEdit

Een Kud Live Radio sessie heeft meerdere features. Elke Kud Live Radio sessie bestaat uit Kudmuziek, improvisaties, nieuwtjes en een chatbox waarmee luisteraars kunnen chatten met elkaar en met Peter en Peter.

Er kwam ook vaak weer iets bij:

  • Sinds de sessie van 15 juli 2008 was er meestal een prijs te winnen, bijvoorbeeld een tekening.
  • Sinds de sessie van 14 december 2008 was er een live telefoonlijn waarmee je naar de studio kon bellen.
  • Sinds de sessie van 19 januari 2009 was er bij elke sessie Het Slokje van de Maand, een slokje Gola.
  • Sinds de sessie van 10 mei 2009 was er via Skype een co-host die tijdens de sessie mee kon praten met Peter en Peter.

Redenen waarom je naar Kud Live Radio had moeten luisterenEdit

  • Het is geweldig
  • Je leert misschien nog wat over de community
  • Je hebt live interactie met Peter en Peter
  • CAPSLOCK PARTY
  • Misschien kom je wat te weten over toekomstplannen van Kud
  • AFTERPARTEH

CAPSLOCK PARTYEdit

CAPSLOCK PARTY!! CAPSLOCK PARTY!! CAPS-LOCK PAR-TY

TIJDENS DE AFTERPARTY VAN KUD LIVE RADIO 25 MEI 2008 ZEI CASPERH: "DOE ALLEMAAL CAPSLOCK". OM 21:59:22 ZEI MRSOCKYKE: "CAPSLOCK PARTY". KUD LAS HET IN DE CHATBOX EN VOND HET GEWELDIG. KORT DAARNA SPEELDE PETER EEN GITAAR MOTIEFJE WAAROP PÉ ZONG: "CAPSLOCK PARTY!!, CAPSLOCK PARTY!!, CAPS-LOCK PAR-TY". IEDEREEN IN DE CHATBOX PRAATTE MET CAPSLOCK EN SINDS DIEN WAS ELKE KUD LIVE RADIO EEN CAPSLOCK PARTY.

CAPSLOCK!! CAPSLOCK!! CAPSLOCK PARTY!!

ProblemenEdit

Tijdens een Kud Live Radio sessie waren er vaak problemen, bijvoorbeeld dat de chatbox hing, het geluid weg viel, de webcam het niet deed, etc.

Tot en met de sessie van ? 2008 gebruikte Kud Flatcast. Flatcast had weinig (start)problemen, maar er zat een grote vertraging tussen de chatberichten. Daarom gebruikte Kud sindsdien Ustream voor het uitzenden van Kud Live Radio. Ustream had geen vertraging tussen chatberichten, en wel de mogelijkheid om een webcam of video te laten zien, maar Peter en Peter hadden soms wel moeite met Ustream om de uitzending in de lucht te houden.

dekudfansiteEdit

Op deze pagina van dekudfansite staat een lijst van alle sessies met de opname ervan en enkele toebehoren zoals afterparty's, een kopie van de chat en webcambeelden.

Around Wikia's network

Random Wiki